تاریخچه داداریو

  • تاریخ کوردارو
  • روزهای آغازین
  • سرآغازی تازه از عصری نوین
  • کمپانی دارکو و بعد از آن
  • شروعی تازه
  • آینده موفق تجارت داداریو

تاریخ برند دادریو

شهر "ساله" به قدری کوچک و مینیاتوریست که شما می‌توانید در ده دقیقه دور آن را پیاده‌روی کنید و یا حتی در طی 5 دقیقه تمام آن را آهسته بدوید. این شهر کوچک در استان ایتالیایی تبار " پسکارا" و در دره‌ای بسیار کوچک واقع شده‌است که از سمت شرق به "‌ام تی میلا" و از سمت جنوب به " ام تی مورون" منتهی می‌شود. دویست نفر از اهالی این شهر هنور در کوچه‌های ناهموار آن و در چشم اندازی کوهستانی و بی‌نظیر بدون داشتن حتی یک رستوران زندگی می‌کنند. یک کافه‌ی کوچک، تنها فروشگاه این منطقه است. شما می‌توانید به آنجا بروید و بر روی صندلی تاشوی مغازه بنشینید و قهوه بنوشید و با ساکنین منطقه که هرگز آنجا را ترک نخواهند کرد، صحبت کنید. مردم محلی با انگلیسی دست و پا شکسته‌ای برای شما از آب و‌هوای ایده‌آل منطقه خواهند گفت و احتمالا افسانه‌ای در مورد عبور از گذر‌های طاقت‌فرسای روستا به هنگام طوفان و برف خواهید شنید. آن‌ها شما را به شام دعوت خواهند کرد که اگر دعوتشان را بپذیرید با افتخار تمام برای شما کبابی دلپذیر بر روی منقلی آجری درست می‌کنند که مزه‌اش تا مدت‌ها از یادتان نخواهد رفت. در میدان اصلی شهر، کلیسایی واقع شده‌است که خانواده‌های بسیاری از نسل‌های گذشته تا به امروز در آن در جستجوی آرامش و پناه خداوند بوده‌اند. علاوه بر این قدیمی‌ترین مدارک و اسناد مربوط به شهر در این کلیسا یافت می‌شود. در میان اسناد تولد موجود در این کلیسا، سند تولد پسری مربوط به سال 1680 موجود است. سند غسل تعمید این کودک با امضای فردی به نام " دوناتو داداریو" همراه است که پیشه‌اش "کوردارو" نوشته شده؛ "کوردارو" در زبان ایتالیایی یعنی: سازنده سیم گیتار. کسب و کار مردم شهر در آن زمان از دو حالت خارج نبوده است. یا در زمین‌های اطراف شهر به کشاورزی مشغول بودند و یا سیم گیتار می‌ساختند. خانواده‌ی داداریو به صورت مساوی در هر دو پیشه‌ی سازندگی سیم گیتار و کشاورزی مشغول بودند که زمین و حیوانات منطقه از جمله نیازهایشان به شمار می‌رفت. این شهر به داشتن میوه‌ها و سبزیجات فراوان، روغن زیتون و نوشیدنی‌های متنوع، پنیرمرغوب و انواع مختلف گوشت و فرآورده‌های گوشتی معروف بوده‌است. پیش از بوجود آمدن مواد امروزی برای تولید سیم گیتار، سیم‌های سازهایی مانند عود، گیتار، چنگ، ویولون و سایر سازهای زهی از روده‌ی گوسفند یا خوک درست می‌شدند. تولید سیم با مواد موجود در آن زمان، کاری بسیار طاقت‌فرسا و طولانی بود. روند تولید این سیم‌ها، مراحل مختلفی را شامل می‌شد که معمولا از دوشنبه تا شنبه هر هفته به طول می‌انجامید و این روند هرهفته با طلوع آفتاب روز دوشنبه از سر گرفته می‌شد.

ادامه مطلب

تاریخچه داداریو

خانواده‌ی "داداریو" سالیان بسیاری را به این شیوه‌ی طاقت‌فرسا سپری کردند تا زمانی که درسال 1905 با به وقوع پیوستن زلزه‌ای تصمیم به ترک این منطقه گرفتند. خسارات وارده بر شهر آنچنان سنگین بود که بسیاری از مردم نگران بازسازی مجدد شهر و خانه‌هایشان بودند. در همین زمان بود که "روکو" و "چارلی" از خانواده‌ی "داداریو" که برادرخوانده یکدیگر بودند تصمیم گرفتند هرچه از داراییشان باقی مانده بود را بردارند و به "استوریا" در" نیویورک" مهاجرت کنند. اما "جیوانی" که پدر خانواده بود در شهر ماند تا همچنان سیم گیتار بسازد و پسرانش با فروختن این سیم‌ها در شهرهای بزرگ، سرمایه‌ی کافی جهت بازسازی سیاسی و اقتصادی شهر محل تولدشان را بدست بیاورند. چارلی و روکو منطقه "استریا" را به عنوان مکانی انتخاب کردند که دست کم سبب آرامش و آسودگی آنان شده بود و درد دوری از شهرشان را تسکین می‌بخشید. طولی نکشید که این منطقه مملو از مهاجران و فروشندگانی شده بود که مانند آن دو از شهر " سالس" برای تحقق بخشیدن به آرزوها و امیدهایشان آمده بودند. آن‌ها غذا و لباس و تمدن چندین ساله‌ی ساخت سیم گیتار را با خود به همراه داشتند تا بتوانند خانه‌ای جدید در این منطقه از امریکا داشته باشند. "چارلی" بعد از مدتی کارش را بدون حضور "روکو" ادامه داد. هنگامی که به علت دلتنگی فراوان به شهر مادری‌اش برمی‌گشت، گرچه همراه با شریک تجاری‌اش نبود، اما همسری را در کنار خود داشت. با گسترش زندگی خانوادگی چارلی، چیزی که باعث مسرت او می‌گشت گسترش تجارت و پیشه‌ی نیاکانش بود. در سال 1918 او بخشی از گاراژ پشت خانه‌اش را به اولین فروشگاه رسمی تولید سیم گیتار تبدیل کرد. ساخت سیم گیتار، فعالیتی موروثی در خانواده‌ی داداریو به شمار می‌رفت، از این رو، تمام اعضای خانواده‌ی چارلی، اصول و مراحل ساخت سیم گیتار را به خوبی آموختند و در کنار بکدیگر به فعالیت می‌پرداختند. در روزهای پر مشغله حتی کودکان خانواده نیز در فعالیت‌هایی مانند بسته بندی، برچسب زدن و دسته‌بندی محصولات شرکت می‌کردند. چارلی ذاتا به دنبال کسب تجربیات بیشتر بود، در نتیجه هیچ ابایی از مسافرت و آشنایی با سازندگان و نوازندگان ویلون و گیتار و موسیقیدانان برجسته نداشت . اون به طرز انکار ناپذیری شیفته‌ی کیفیت بالای محصولات خود بود و تمام وقت خود را صرف مطلع شدن از نظرات بزرگترین موسیقیدانان زمان خودش می‌کرد.

ادامه مطلب

روزهای آغازین برند داداریو

در سال 1936 و با شروع جنگ جهانی دوم، تمامی اعضای خانواده‌ی داداریو در کنار یکدیگر و البته به همراه پدرشان به فعالیت ادامه می‌دادند. در این زمان بود که چارلی تصمیم گرفت تا به جای استفاده از روده‌ی حیوانات -که منبعی غیر قابل اعتماد و بسیار پر زحمت بود - جایگزینی بیابد و همین امر سبب شد تا نقطه‌ی عطف بزرگی در تجارت آن‌ها بوجود بیاد و درست در همین زمان بود که آن‌ها تجارت خود را به نام داداریو و پسران تغییر دادند. جنگ جهانی دوم سبب پیدایش پیشرفت‌های تکنولوژیک بسیاری شده بود که از میان همه ‌ی آن‌ها، می‌توان به رشد و توسعه شرکت "دوپانت" در زمینه‌ی تولید رشته‌هایی از جنس پلاستیک اشاره کرد. این رشته‌ها در آن زمان برای مواردی مانند جارو، مسواک و کلاه گیس استفاده می‌شدند. این شرکت به عنوان نمونه، مقداری از رشته‌های نایلونی تولید شده را برای شرکت داداریو فرستاد. چارلی و جان با محاسبه قطر این رشته‌ها به این نتیجه رسیدند که آن‌ها می‌توانند جایگزین مناسبی برای سیم‌های ساز " چنگ" باشند. همزمان با گسترش تجارت خانوادگی آن‌ها، چارلی به گفتگو و مشورت با یکی از معروف‌ترین نوازنندگان ساز " چنگ" مبادرت ورزید و نظرات او را در مورد سیم‌های جدید جویا شد. آقای "سالزدو" مشتاقانه نسبت به تولید این سیم‌ها ابراز امیدواری نمود و درنتیجه شرکت داداریو شروع به گسترش روش‌های تولید این سیم‌ها نمود تا برای سازهای بیشتری مورد استفاده قرار بگیرند. در این میان ، "جان" - پدر خانواده- مسئولیت تولید رشته‌هایی جدید با قطر کمتر را بر عهده داشت تا بتوانند سیم‌هایی از جنس نایلون برای گیتار و عود تولید کنند. بیشتر سیم‌هایی که در آن زمان تولید شدند به سفارش نوازنندگان مطرح آن زمان بود و به صورت خصوصی برچسب زده شدند. به دنبال به وقوع پیوستن جنگ جهانی دوم، گروه‌های موسیقی فراوانی در امریکا به محبوبیت و شهرت رسیدند. گروه‌هایی مانند "گلن میلر" و "تامی دورسی" که منجر به ستاره شدن افرادی مانند "بیتلز ها" و" الویس پریسلی "شدند. ساز اصلی این گروه‌ها گیتار، به یکی از محبوب‌ترین سازها برای تولید ریتم و موسیقی آهنگ‌هایشان تبدیل شده بود و این امر " جان" را هرچه بیشتر به تجارتشان تشویق می‌کرد. "جان" نسبت به تولید این نوع جدید سیم‌های گیتار که به سفارش می‌گرفتند، کمی مضطرب بود اما "چارلی" اشتیاق بسیاری به توسعه‌ی تجارت خانوادگیشان داشت. در سال 1956 با مرگ پدرشان، "جان" شراکت تازه‌ای را برای تولید سیم‌های فلزی گیتار کلاسیک و گیتار بیس بوجود آورد. آن‌ها شرکت جدید خودشان را با نام شرکت تولید سیم‌ آرکایک نامگذاری کردند. شرکتی که با همکاری جان دداریو، آلبرت مورانت و برادر خوانده‌اش، جینو بورلی اداره می‌شد. در برخی از موارد، این دو شرکت به صورت جداگانه به فعالیت‌های تجاری می‌پرداختند. تا زمانی که در سال 1962 با اعلام بازنشتگی "چارلی" ، "جان" تصمیم گرفت این دو شرکت را تبدیل به یک کمپانی واحد کند، کمپانی موزیک دارکو. از آن زمان تا کنون، ساز گیتار به عنوان یکی از محبوب‌ترین سازهای موجود در جهان شناخته شده است که تاثیر قابل تاملی را در بسیاری از تغییرات بوجود آماده در دنیا، برجای گذاشته است.

ادامه مطلب

تاریخ برند داداریو سیم گیتار

کمپانی دارکو بر اساس نوآوری‌ها و پیشرفت‌هایی که بر‌ اساس دستورات "جان داداریو" پدر بود، به سرعت گسترش می‌یافت. روش‌های تولید و نوآوری‌هایی که امروزه بر روی سیم گیتار اعمال می‌شود نتیجه‌ی تغییراتی‌ست که این کمپانی در سال‌های آغازین تاسیس خود بر روی سیم‌های باس ایجاد کرد. در اواخر دهه 60 میلادی، خانواده‌ی "داداریو"، فرزند دیگری را به تجارت خانوادگیشان معرفی کرد: "جان داداریو" پسر. تمامی 5 فرزند "جان داداریو" پدر با تجارت خانوادگیشان آشنا بودند. آن‌ها نیز از زمان کودکی در مراحل تولید سیم گیتار همکاری داشتند، شب‌ها دور میز آشپزخانه در کنار یکدیگر می‌نشستند، قهوه می‌خوردند و در سیم پیچی و بسته‌بندی سیم‌های گیتار کمک می‌کردند. همزمان با گذشت سال‌ها، پسران خانواده‌ی "داداریو" بیش از پیش نسبت به اداره‌ی تجارت خانوادگی و حضور در کمپانی "دارکو" مشتاق می‌شدند. در این میان "جان داداریو" پسر، بیش از دیگران نسبت به فعالیت در این کمپانی علاقه مند بود. علاقه‌ی او نه تنها به تولید و ساخت سیم‌های گیتار مربوط می‌شد، بلکه اهتمام فراوانی برای برقراری ارتباط با توزیع کنندگان و فروشندگان سیم گیتار می‌ورزید. علاوه بر این، به عنوان یکی از اعضای مهم در کمپانی "دارکو"، بر کنترل مسائل مالی شرکت نگاهی همیشگی داشت. "جیمز" برادر کوچکتر "جان" ، گیتاریستی بسیار با استعداد بود که اشتیاق بسیاری به تولید وسائل الکترونیکی جدید داشت. بر این اساس، جای تعجبی نداشت که بعد از مدت کوتاهی، مسئولیت توسعه‌ی موتور دستگاه‌های تولید سیم گیتار را برعهده گرفت که بعدها منجر به تولید دستگاه‌های اتوماتیک تولید شد و در نتیجه تغییری شگرف در روند تولید برجای گذاشت. "جیمز" در حالی که هنوز دانش‌آموزی کم سن و سال بود با ملحق شدن به کمپانی "دارکو" در سال 1969، علاوه براداره‌ی بخش چاپ، با فروشندگان و موسسات موسیقی به گفت‌وگو می‌نشست. این دو برادر تا حد ممکن نسبت به خودکفا شدن کارخانه اهتمام می‌ورزیدند و با راه اندازی بخش چاپ در داخل کارخانه، قدم مهمی در این راه برداشتند. بر پایه‌ی تجربیات و راهنمایی‌های پدر خانواده، این دو برادر هر روز موفقیت‌های بیشتری را برای کمپانی دارکو به ارمغان می‌آورند. هم‌چنان که پیشرفت‌های ایشان در زمینه‌ی تولید سیم گیتار به نقاط شگفت انگیزتری می‌رسید، خانواده داداریو تصمیم گرفت با وجود چند سال همکاری‌شان با شرکت مارتین تحت عنوان کمپانی دارکو، تجارتی منحصر به فرد را بوجود آورند . این تجارت، همین شرکتی‌ست که تا امروز با موفقیت و سربلندی تمام به کارش ادامه داده است. و این چنین بود که بعد از گذشت 8 نسل از خانواده "داداریو" ، پیشه خانوادگی ایشان در سال 1974 تحت عنوان "شرکت داداریو" به عنوان شرکتی مستقل و خودکفا پایه گذاری شد.

ادامه مطلب

شروع تازه برند داداریو

در اولین کارخانه کمپانی "داداریو" در شهر نیویورک 5 نفر مشغول به کار بودند. مانند همیشه، این کارخانه نیز به عنوان یک فعالیت خانوادگی به شمار می‌رفت. "جان داداریو" پدر و "جان داداریو" پسر به همراه "جیمز" که مسئولیت پیگیری طرح‌های گسترش کارخانه را برعهده داشت در پست‌های مدیریتی فعال بودند. "جنت" همسر "جیمز" نیز در زمینه‌ی طراحی بسته بندی‌های کارخانه همکاری می‌کرد که این امر منجر به بوجود آمدن دپارتمان طراحی هنری بسته‌بندی محصولات دراین کارخانه شد. تاسیس بخش چاپ و طراحی در درون کارخانه یکی از عواملی بود که کمپانی نوپای "داداریو" را هرچه بیشتر در زمینه‌ی صرفه جویی و پیشرفت مالی کمک می‌کرد و به عنوان یک بخش اصلی، توسعه زیربناهای کمپانی را سبب می‌شد. پیشینه‌ی مثبت محصولات تولید شده توسط خانواده "داداریو" سبب می‌شد که با ورود به بازار فروش تحت عنوان" کمپانی داداریو" مشکل چندانی وجود نداشته باشد. استراتژی‌های جذب مشتری در بازار آن زمان که توسط این 5 نفر ارائه می‌شد سبب گشت که به سرعت تعداد کارکنان این کارخانه به عدد 15 برسد. در آن سال‌ها "جیمز" و "جان" نسبت به گسترش خطوط تولید کارخانه اقدام می‌کردند و این در حالی بود که پدر خانواده،"جان"، محتاط‌تر از گذشته نسبت به تصمیم گیری‌ها عمل می‌کرد که همین امر باعث شد تصمیم بگیرد که با اعلام بازنشستگی خود، زمام امور را به دست فرزندان مشتاق و با انگیزه‌اش بسپارد. در دهه 80 بود که کمپانی "داداریو" تصمیم گرفت بر اساس سیاست گسترش خطوط تولید خود، همکاری موفقی را با کمپانی موسیقی" کاپلن" آغاز کند. برادران "داداریو" برنامه‌ی دقیقی را مبنی بر توسعه کمپانی‌شان بر پایه تحقیق و بررسی‌های بنیادین در اصول تولید سیم گیتار، شروع کردند. آن‌ها خط تولید محصولات برتر خود را به عنوان یکی از اولین و بزرگترین تولید‌کنندگان سیم گیتار پایه‌گذاری کردند. پیش از این سیم‌های گیتار تولید شده توسط خانواده " داداریو" از محبوبیت و شهرت خوبی برخوردار بود. اما برند "داداریو" با حضور موثر در بازار دهه 80، شهرت و امنیت چشم گیری را برای آنان به ارمغان آورد. در سال 1984 به دنبال افزایش تقاضای مشتریان و موسسات موسیقی و به منظور ایجاد خط تولیدی بزرگتر و همچنین به دلیل وجود 150 کارمند جدید در این کمپانی، محل کارخانه به فضایی بزرگتر منتقل شد. این آخرین باری نبود که کمپانی داداریو مجبور به تغییر محل کارخانه شد. تا جایی که در سال 1994 کارخانه کمپانی داداریو به محلی با متراژ 10 هزار متر مربع در منطقه فارمینگدال منتقل شد. امروزه کمپانی "داداریو" کارخانه‌ی اصلی خود را در منطقه "فارمینگدال" و در محلی به مساحت 18 هزار متر مربع اداره می‌کند. علاوه بر آن کارخانه‌ی دیگری نیز به مساحت 5 هزار متر مربع در منطقه "ریکو" در" کالیفرنیا" برای خط تولید دیگری برقرار شده‌است. این در حالی‌ست که حدود 900 کارمند در تمامی بخش‌های این کمپانی سهم ارزشمندی در پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر و روزافزون این تجارت خانوادگی دارند. این کمپانی دفاتر بسیاری برای پخش کالا در تمامی مناطق تاسیس کرده‌است. از آن جمله می‌توان به دفتری در "کالیفرنیا" اشاره کرد که وظیفه‌ی پخش و توزیع کالا در مناطق غربی را برعهده دارد و دفتر دیگری در "شیکاگو" و "لس‌آنجلس" سیم‌های مورد نیاز موسیقیدانان و نوازندگان سطح کشور را فراهم می‌کنند. نمایندگی "داداریو" در "کانادا" سومین مرکز توزیع تولیدات این کمپانی در کاناداست و این در حالی‌ست که دفاتری نیز مسئول رسیدگی به تقاضاهای مربوط به "ژاپن"، "استرالیا"، "هنگ کنگ" و "فرانسه" می باشند که علاوه بر آن تمامی مناطق مختلف جهان را نیز پوشش می‌دهند. مهم ترین عضو در کمپانی "داداریو" که وظیفه بررسی و گسترش محصولات و خدمات این کمپانی را بر عهده دارد "جیمز دداریو" ست که در بخش فنی، دستگاه‌های بسیار پیشرفته‌ای را تولید کرده‌است که تاثیر به‌سزایی در روند تولید داشته‌اند. کمپانی "داداریو" با در اختیار داشتن چنین افرادی، با افتخار مشکلات موجود در تولیدات خود را شناسایی می‌کند و بهترین راه حل را برای برطرف ساختن این مشکلات ارائه می‌دهد.

ادامه مطلب

آینده موفق تجارت دادریو

تمرکز خانواده‌ی "داداریو" بر تولید محصولات در درون کانون خانواده برای ایشان سود و موفقیت بسیاری به همراه داشت. کمپانی "داداریو" امروزه امکانات گسترده‌ای را برای چاپ بسته بندی‌های خود در اختیار دارد که با انتشارات "هایدلبرگ" و با در اختیار داشتن یک ساختمان در محل اصلی کارخانه همکاری فوق العاده‌ای را سبب شده‌است. این همکاری سبب شده‌است که اکثر تبلیغات کارخانه و چاپ و طراحی بسته بندی‌های تولیدات کارخانه توسط کارکنان خلاق و با استعداد درون کارخانه انجام می‌شود که نه تنها از نظر مالی کمپانی را به سمت توسعه روز افزون هدایت می‌کند بلکه در بعد زمان‌بندی کمپانی را یاری می‌دهد. علاوه بر موارد گفته شده موفقیت بی‌حد و مرز کمپانی "داداریو" مدیون توزیع‌کنندگان و فروشندگانی‌ست که مشغول به فعالیت هستند. این کمپانی محصولات خود را توسط توزیع کنندگان در درون ایالات متحده و از طریق 5400 فروشگاه موسیقی به فروش می‌رساند. علاوه بر این مراکز توزیع محصولات "داداریو" در 101 کشور مختلف سراسر جهان وظیفه واردات کالاهای تولید شده به این کشورها را برعهده دارند. زمانی که "جیمز" به همراه پدر، مادر و خانواده‌اش برای تجدید دیدار به زادگاهشان رفتند هرگز تصور نمی‌کردند که با استقبال بی سابقه ای مواجه شوند. مردم شهر برایشان فرش قرمزی انداخته بودند و شهردار نیز به مناسبت حضور ایشان جشنی در منزلش برپا ساخته بود. خبر موفقیت‌های خانواده‌ی "داداریو" از زمانی که در کپمانی "دارکو" بودند به شهر رسیده بود و مردم شهر مانند پدربزرگی که به فرزندان و نوادگان موفق خود نگاه می‌کرد به خانواده‌ی "داداریو" افتخار می‌کردند. "جان داداریو" پدر پیش از مرگش در سال 2000، با دیدن موفقیت تمام اعضای خانواده‌اش مملو در خوشبختی و لذتی وصف‌ناپذیر بود. امروزه 13 نفر از اعضای خانواده "داداریو" در این کمپانی مشغول به کار هستند و همچنان بزرگترین قدم‌های پیشرفت این کمپانی با توجه و نگاه ویژه‌ای به اصل خانوادگی بودن این تجارت توسط "جیمز" و "جان" برداشته می‌شود. نکته مهمی که کمپانی "داداریو" با وجود تکیه بر سنت خانوادگی خود به آن توجه خاصی دارد بها دادن به کارمندان خود است. با وجود اینکه اساس این کمپانی بر کار خانوادگی بوده‌است اما با گسترش روز افزون خطوط تولید، نیاز مستمری بر حضور افراد جوان و با استعدادی دارد همپای افرا خانواده، برای رسیدن به اهداف همیشگی آن قدم بردارند. " جان" و "جیمز" داداریو بر این باورند که با بها دادن به این افراد، می‌توان رشد و موفقیت روز افزون این تجارت را به همراه داشت.

ادامه مطلب

search